Sklepy internetowe Katalog Sklepów Internetowych Biznes Oferty .pl - ogłoszenia biznesowe w sześciu działach tematycznych - zamieść ofertę »
Zamieszczaj oferty nieruchomoÂści komercyjnych na BiznesOferty.pl
 Jesteś w: Internetowe Sklepy.pl / Zakupy przez Internet / Dlaczego ktoś ma kupować u mnie?...
Katalog Sklepów Dodaj sklep Edytuj wpis Pomoc Regulamin
          Przeszukaj Katalog Sklepów Internetowych
Wpisz słowo: Wybierz dział:
Szukaj: 

Dlaczego ktoś ma kupować u mnie?

To pytanie powinien zadawać sobie każdy, kto sprzedaje coś gdziekolwiek. Jak wygląda to w przypadku sprzedaży w sklepach internetowych? Niestety tutaj wielu o tym zapomina.

Wyobraźmy sobie branżę, gdzie znajduje się już kilka dużych sklepów internetowych np. sprzedających filmów, książek i muzyki. Co można zrobić wchodząc jako nowy gracz na taki rynek? W jaki sposób mogę wyprzedzić konkurencję? Czym mogę się wyróżnić?

Taki czynnik wyróżniający można rozdzielić na różne aspekty:

1) Użyteczność:

- kupowanie u mnie może być prostsze,
- wyszukanie towaru u mnie może być łatwiejsze poprzez dobrze zaprojektowaną wyszukiwarkę i nawigację,
- kupowanie u mnie może być szybsze (szybciej zamówisz towar),
- zapłacenie za towar może być wygodniejsze, mogę oferować więcej możliwości płatności.

2) Dostarczenie towaru:

- dostarczysz towar taniej - niższe koszty wysyłki niż ma konkurencja,
- dostarczysz towar szybciej - krótszy czas realizacji zamówienia niż ma konkurencja,
- towar zapakujesz bezpiecznie i przed złożeniem zamówienia poinformujesz o tym kupującego.

3) Obsługa klienta:

- przed zakupem udzielisz wyczeprującej odpowiedzi,
- towar będzie opisany lepiej niż u konkurencji, do opisu dołączysz opinie użytkowników,
- utrzymasz kontakt z kupującym po złożeniu zamówienia przez niego co najmniej do opłacenia zamówienia.

4) Asortyment:

- szybciej wprowadzisz nowe produkty na rynku,
- postarasz się o sprowadzenie do sklepu towaru trudno dostępnego na rynku,
- można sprzedawać nowości zanim pojawią się na rynku (w przedsprzedaży).

Można również oferować niższe ceny, ale to nie musi (i nie powinien) być najważniejszy czynnik, którym można walczyć z konkurencją. Takich czynników (zwanych przez innych Unikalną Cechą Oferty) można znaleźć znacznie więcej. Ważne jest to, aby kupujący dowiedział się o nich w momencie kiedy odwiedza sklep.



"Tekst pochodzi z ecommerce.blox.pl - znajdziesz tam wiele innych informacji o tym jak budować skuteczny sklep internetowy, jak go promować. E-commerce w Polsce i za granicą."

< wróć do listy artykułów

Kontakt | Przyciski | Linki
Polecamy:
2004 - 2024 © InternetoweSklepy.pl