Sklepy internetowe Katalog Sklepów Internetowych Biznes Oferty .pl - ogłoszenia biznesowe w sześciu działach tematycznych - zamieść ofertę »
Zamieszczaj oferty nieruchomoÂści komercyjnych na BiznesOferty.pl
 Jesteś w: Internetowe Sklepy.pl / Zakupy przez Internet / Płatności w sklepie - na co postawić?...
Katalog Sklepów Dodaj sklep Edytuj wpis Pomoc Regulamin
          Przeszukaj Katalog Sklepów Internetowych
Wpisz słowo: Wybierz dział:
Szukaj: 

Płatności w sklepie - na co postawić?

Na wszystko chciałoby się powiedzieć. Krótki przegląd:

1. Płatność za pobraniem - wciąż bardzo popularna, szczególnie w grupach osób, które nie mają jeszcze dużego zaufania do zakupów w sieci. Niestety jest to sposób niewygodny dla samego sklepu internetowego - pieniądze docierają późno, sklep wysyła towar w ciemno. Nie mniej jednak każdy sklep powinien oferować płatność za pobraniem. Pocieszającym jest fakt, że im bardziej ekskluzywny towar (i co za tym idzie bardziej zasobne portfele klientów) tym mniejszy odsetek chętnych do tej płatności.

2. Zwykły przelew - kolejny standardowy sposób płatności. Wygodniejszy dla sklepu niż płatność za pobraniem. W dobie kont bankowych dostępnych przez internet coraz wygodniejszy dla samych klientów. Kolejny pewniak na liście. Z racjonalnego punktu widzenia sklep powinien posiadać kilka kont.

3. Przelew internetowy (szybki przelew typu mTransfer) - jeszcze kilka lat temu nowość, teraz to już standard. Osobiście bardzo cenię sobie ten rodzaj płatności - bezpieczny, szybki i wygodny. W tej chwili szybkie przelewy oferują banki: Inteligo - Płacę z Inteligo, mBank - mTransfer i Multibank - Multitransfer. Sklep internetowy może współpracować bezpośrednio z bankami lub podjąć współpracę z którymś z serwisów płatnościowych np. Allpay lub Platnosci.pl. Pierwsze rozwiązanie jest bardziej profesjonalne i zwiększa presiż sklepu. Trzeba również pamiętać, że banki te mają na swoich stronach swoje własne pasaże handlowe i całkiem nieźle radzą sobie ze sprzedażą. Z kolei kooperacja z serwisami typu Allpay jest prostsze i nie dochodzi do "rozdrabniania" płatności - wszystko w obrębie jednego systemu.

4. Płatność kartą płatniczą - wg Ecard w 2004 roku ten rodzaj płatności obsługiwał prawie 25% rynku ecommerce. Trzeba tu jednak wziąć pod uwagę kupowanie w sieci biletów lotniczych czy wycieczek, gdzie płatność kartą odgrywa dużą rolę. Nie mniej jednak każdy szanujący się sklep powinien oferować taką możliwość. Pytanie w jaki sposób. Wyjścia są znowu dwa: bezpośrednia współpraca z Polcard lub Ecard, albo też współpraca z którymś z serwisów płatnościowych np. Allpay lub Platnosci.pl. Pierwsze wyjście jest po raz kolejny bardziej profesjonalne, ale może okazać się droższe (zwłaszcza w Ecard). Drugie z kolei jest prostsze, bo oprócz kart możemy obsługiwać jeszcze płatności z banków internetowych.

Coś jeszcze? Można pokusić się choćby o współpracę z Przelewy24.pl, które poza obsługą banków Inteligo, mBank, Multibank oraz kart płatniczych oferują jeszcze automatyczną innych banków. Taka kooperacja sprawi, że pieniądze będą docierać do nas szybciej. Minus: kolejny system do wdrożenia, jednak nie powinno to sprawić kłopotu osobie, która wdrażała już inne systemy.




"Tekst pochodzi z ecommerce.blox.pl - znajdziesz tam wiele innych informacji o tym jak budować skuteczny sklep internetowy, jak go promować. E-commerce w Polsce i za granicą."

< wróć do listy artykułów

Kontakt | Przyciski | Linki
Polecamy:
2004 - 2024 © InternetoweSklepy.pl