Sklepy internetowe Katalog Sklepów Internetowych Biznes Oferty .pl - ogłoszenia biznesowe w sześciu działach tematycznych - zamieść ofertę »
 Jesteś w: Internetowe Sklepy.pl / Zakupy przez Internet / Budujemy sklep: jak zaprojektować koszyk?...
Katalog Sklepów Dodaj sklep Edytuj wpis Pomoc Regulamin
          Przeszukaj Katalog Sklepów Internetowych
Wpisz słowo: Wybierz dział:
Szukaj: 

Budujemy sklep: jak zaprojektować koszyk?

Rozpoczynam serię notek, w której będę się starał prezentować kolejne elementy każdego sklepu internetowego. Postaram się na przykładach zaprezentować dobre i złe strony odwiedzanych przeze mnie e-sklepów. Jednocześnie zachęcam do komentowania.

Dzisiaj koszyk.

Na początek informacje podstawowe, a jakże często zapominane. Świetny serwis Webdesignpractices.com przeprowadził szczegółowe badania dotyczące m.in. tego gdzie powinien znaleźć się koszyk i jak powinien się nazywać.

Co powinien posiadać koszyk, żeby był użyteczny i funkcjonalny:

- spis produktów, które dodaliśmy do kosza,
- cena poszczególnych produktów,
- ilość zamówionych sztuk poszczególnych towarów,
- łączna kwota zamówienia,
- możliwość usunięcia jakiegoś przedmiotu, zmiany ilości sztuk,
- możliwość kontynuowania zakupów lub przejście "do kasy".

Do tego warto zadbać o:

- informację o kosztach wysyłki,
- czasie realizacji towaru,
- sposobach zapłaty.

Przykład dobrze zaprojektowanego koszyka - sklep Rebel.pl:


Koszyk sklepu internetowego Rebel.pl


W tym koszyku można w każdej chwili zmienić ilość zamawianych sztuk, w prosty sposób dowiedzieć się o kosztach wysyłki czy czasie realizacji. Przycisk "do kasy" łatwo zauważyć, wiemy również na jakim etapie jest nasz proces zamówienia. Ciekawym pomysłem jest zastosowanie stwierdzenia "w każdym kroku możesz zrezygnować z zamówienia bez żadnych konsekwencji". Niektórym może wydawać się kontrowersyjne, ale moim zdaniem zachęca kupującego do dalszego "kroczenia" w procesie zamówienia. Z pewnością uspokaja nieufnych kupujących, którzy boją się, że ostatecznie będą musieli zapłacić więcej niż zamierzali. Przy łącznej kwocie brakuje mi informacji "+ koszty wysyłki".

A teraz przykład mało funkcjonalnego koszyka:

Koszyk sklepu internetowego Rebel.pl


Nie ma podanej łącznej sumy do zapłaty, nie można podać ilości sztuk, które zamawiamy, ale jest możliwość kontynuowania zakupów. Linki mogą dla niektórych okazać się niewidoczne (nic nie wyróżnia ich spośród zwykłego tekstu).

Ostatni przykład to dowód na to, że diabeł tkwi w szczegółach:

Koszyk sklepu internetowego Rebel.pl


Kosz tego sklepu prezentuje się całkiem nieźle, tylko dlaczego przyciski "podlicz" i "realizuj zamówienie" wyglądają jakby były nieaktywne? Użytkownik być może będzie się bał sprawdzić czy działają naprawdę (myślenie typu "jeszcze coś zepsuje, albo nie będę mógł odwołać zakupu).

Reasumując, koszyk jest jednym z ważniejszych elementów w sklepie internetowym. Dlatego powinniśmy zadbać, aby wzbudził zaufanie, był łatwo rozpoznawalny i dostrzegalny oraz prosty w obsłudze.

Aby stworzyć w pełni skuteczny koszyk niezbędne jest testowanie różnych wariantów - każdy na swoim przykładzie musi sprawdzić co będzie najlepszym rozwiązaniem. Przecież każdy sklep ma innych klientów, są oni mniej lub bardziej zaawansowanymi użytkownikami internetu.




"Tekst pochodzi z ecommerce.blox.pl - znajdziesz tam wiele innych informacji o tym jak budować skuteczny sklep internetowy, jak go promować. E-commerce w Polsce i za granicą."

< wróć do listy artykułów

Kontakt | Przyciski | Linki
Polecamy:
2004 - 2017 © InternetoweSklepy.pl