Sklepy internetowe Katalog Sklepów Internetowych Biznes Oferty .pl - ogłoszenia biznesowe w sześciu działach tematycznych - zamieść ofertę »
Zamieszczaj oferty nieruchomoÂści komercyjnych na BiznesOferty.pl
 Jesteś w: Internetowe Sklepy.pl / Zakupy przez Internet / Zwroty towaru w sklepie internetowym...
Katalog Sklepów Dodaj sklep Edytuj wpis Pomoc Regulamin
          Przeszukaj Katalog Sklepów Internetowych
Wpisz słowo: Wybierz dział:
Szukaj: 

Zwroty towaru w sklepie internetowym

Za granicą przeprowadzono badanie, z którego wynika, że nieco ponad 50% badanych sklepów internetowych ma zwroty towaru na poziomie niższym niż 2%, około 30% sklepów ma zwroty na poziomie 3-5%, a nieco ponad 9% na poziomie 6-10%.

W Polsce zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2000 o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny zwrotu bez podania przyczyny można dokonać w ciągu 10 dni od dnia jej zawarcia. Niektóre sklepy wprowadziły dłuższy okres, np. 30-dniowy.

Jak to wygląda w praktyce? Choć nie widziałem badań na temat zwrotów z polskich sklepów internetowych dam głowę, że zwroty bez podania przyczyny są na niskim poziomie.

Dlaczego:

- przede wszystkim jest z tym dużo "zachodu" - przesyłkę trzeba dobrze zapakować (tylko taką sklep przyjmie), zaadresować, iść na pocztę, wysłać i... zapłacić za wysyłkę,

- towar musi być nienaruszony, jeśli ma folię - nie może być zdjęta, nie może być otworzony, w praktyce na towar można sobie tylko popatrzeć.

Dlatego zwroty (np. w terminie 30-dniowym) można śmiało wyeksponować jako plus sklepu. To wzbudzi większe zaufanie kupujących, łatwiej będzie im zdecydować się na zakup - sklep będzie skuteczniejszy.




"Tekst pochodzi z ecommerce.blox.pl - znajdziesz tam wiele innych informacji o tym jak budować skuteczny sklep internetowy, jak go promować. E-commerce w Polsce i za granicą."

< wróć do listy artykułów

Kontakt | Przyciski | Linki
Polecamy:
2004 - 2017 © InternetoweSklepy.pl