Sklepy internetowe Katalog Sklepów Internetowych Biznes Oferty .pl - ogłoszenia biznesowe w sześciu działach tematycznych - zamieść ofertę »
Zamieszczaj oferty nieruchomoÂści komercyjnych na BiznesOferty.pl
 Jesteś w: Internetowe Sklepy.pl / Zakupy przez Internet / Budujemy sklep: podawanie adresu dostawy, zakładanie konta...
Katalog Sklepów Dodaj sklep Edytuj wpis Pomoc Regulamin
          Przeszukaj Katalog Sklepów Internetowych
Wpisz słowo: Wybierz dział:
Szukaj: 

Budujemy sklep: podawanie adresu dostawy, zakładanie konta

Tym razem wkraczamy już w sam proces zamawiania. Najpierw pierwszy krok - podanie adresu dostawy, często założenie konta.

Według mnie jest to jedno z najważniejszych miejsc w sklepie internetowym. To teraz zadecyduje się to czy klient złoży zamówienie. Może się rozmyślić jeśli proces zamówienia będzie długi i nużący lub jeśli będzie dla niego zbyt trudny. Być może nie wzbudzi w nim pełnego zaufania.

W procesie składania zamówienia nie powinniśmy wymuszać żadnych niepożądanych działań dla użytkownika. Pytajmy tylko o to, co najważniejsze.

Sklep Redmachine.pl rozwiązał to tak:


Podawanie adresu podczas składania zamówienia


W mojej opinii ten formularz jest bardzo zgrabny, tylko najważniejsze dane do podania. Co więcej, klienci, którzy robią tam zakupy po raz pierwszy mają dostęp do tego formularza zaraz po przejściu z koszyka.

Dopiero potem sklep Redmachine.pl proponuje założenie konta:

Propozycja założenia konta w sklepie


Gdyby to ode mnie zależało dodałbym jeszcze, że tylko z hasłem można liczyć na promocje i rabaty oraz to, że każdy kolejny zakup będzie o wiele prostszy.

Niestety, często po przejściu z koszyka dalej trafimy na:

Propozycja założenia konta w sklepie


Moim zdaniem to duży minus, który można spotkać np. w mimo wszystko bardzo przyjemnym i dobrze wykonanym sklepie Mydlandia.pl.

W takich przypadkach klient oddala się od swojego zamówienia i jest zmuszony założyć konto:

Propozycja założenia konta w sklepie


Myślę, że takie rozwiązania są często przyczyną mniejszej skuteczności w e-sklepach. Miałem okazję już o tym pisać w poprzednich notkach.

Podsumowując:

- pytajmy tylko o to, co jest niezbędne do realizacji zamówienia,
- nie zmuszajmy kupującego do zakładania konta.



"Tekst pochodzi z ecommerce.blox.pl - znajdziesz tam wiele innych informacji o tym jak budować skuteczny sklep internetowy, jak go promować. E-commerce w Polsce i za granicą."

< wróć do listy artykułów

Kontakt | Przyciski | Linki
Polecamy:
2004 - 2017 © InternetoweSklepy.pl